Economii din gunoaie

n prezent, Spitalul Judetean de Urgent Vaslui plteste peste 2,5 miliarde lei vechi pe an pentru a scpa de deseurile medicale. Un incinerator modern, instalat recent de conducerea spitalului, va face ca, din luna mai, majoritatea deseurilor s fie incinerate n spatiul propriu, iar banii cheltuiti pn acum pe gunoaie s fie folositi n alte scopuri. Este o economie important n situatia de criz, spun administratorii unittii, care s-au gndit si la achizitionarea unui toctor, care va permite si incinerarea deseurilor din celelalte unitti medicale din judet, binenteles, contra-cost. Pentru a scpa de deseurile medicale, n 2008, Spitalul Judetean de Urgent Vaslui a cheltuit 251.042 lei (2,5 miliarde lei vechi). Adic o groaz de bani pentru a transporta si incinera deseurile medicale. Si asta pentru c deseurile rezultate din activitatea medical sunt, si n prezent, transportate si incinerate tocmai n judetul Tulcea. Situatia dureaz de mai bine de trei ani, de cnd crematoriul Spitalului Judetean de Urgent Vaslui a fost nchis. De atunci, deseurile care pn atunci erau arse n propriul incinerator, cu costuri minime, au cptat un regim special. Din cte stiu eu, ncepnd din ianuarie 2006, cnd nc nu eram la conducerea acestei unitti, cuptorul spitalului a fost nchis, pentru c nu corespundea cerintelor de mediu nscrise n standardele impuse de Uniunea European. Conform noilor proiecte, asemenea incineratoare s-au nfiintat la nivel zonal. Noi am ncheiat un contract cu un crematoriu din Tulcea. Un alt contract este ncheiat cu o firm specializat n transportul deseurilor medicale. Aceste contracte au fost prelungite prin acte aditionale pn la data de 1 mai, spune Ion Manole, directorul administrativ al Spitalului judetean de Urgent Vaslui. ntre timp, conducerea spitalului nu a stat degeaba: a fcut numeroase demersuri pe lng responsabilii din cadrul ministerului de resort, au amenajat spatiul necesar si au obtinut una din cele cteva instalatii de sterilizare si mruntire a deseurilor medicale alocate unor unitti medicale prin programul Phare 2006 – Achizitionarea de echipamente pentru tratarea si eliminarea final a deseurilor medicale periculoase, n conformitate cu legislatia national si standardele europene. Am montat sterilizatorul si urmeaz ca, din luna mai, s ncepem probele, dup care s efectu m receptia. Aparatul are o capacitate de a elimina o cantitate de 187 kg de desuri pe or. Nu putem, deocamdat, s incinerm si deseurile anatomio-patologice. Chiar si asa ns, aproximativ trei sferturi din deseuri vor fi incinerate aici, iar cheltuielile se vor reduce pe msur. Banii economisiti i vom putea folosi, mult mai eficient, n alt sector, a explicat Ion Manole. Directorul administrativ al celui mai mare spital din judet a fcut cteva precizri si n ce priveste o alt intentie de viitor: achizitionarea din surse proprii a unui toctor, a crui valoare se ridic la numai 10.000 euro, n vederea elimin rii intermediarilor din procesul de incinerare a deseurilor. Mai mult, la capacitatea pe care o vom avea n asemenea conditii, vom putea obtine aprobare pentru a incinera si deseurile altor unitti sanitare si chiar a cabinetelor medicale din judet. Va fi benefic de ambele prti: pe ei i va costa mai putin, iar noi vom obtine un profit cu care vom putea acoperi o parte din necesittile spitalului, a conchis Manole.

1 COMENTARIU

  1. dom’ manole (fost ceva pe la prefectura) le incinerezi sau le sterilizezi, ca are mare importanta. tocatorul costa 15.000 de euro. aceste aparate erau avizate pana in 2008 si nu stiu sa se fi prelungit autorizatiile. asta ar trebui sa le faca ministerul mediului si al sanatatii, dar ei au alte probleme. intr-adevar se cheltuie sume uriase pentru incinerarea deseurilor medicale, dar intra in sfera de afaceri ale guvernatilor. domnule ziarist informeaza-te in mod corect si mai publica un articol dar sa fie coerent.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.