Cnd doi se cearta, transportul public face pana

transport_publicSe-anunt lupte grele pentru concesionarea transportului public local din Brlad. Municipalitatea a anuntat c va rezilia contractul cu asociatia care efectueaz transport n oras, pe motiv c aceasta nu a fcut dovada c mai poate functiona legal de acum nainte. Evident, partea advers sustine contrariul. Prin urmare, serviciul ar putea redeveni, brusc, foarte interesant pentru operatorii de pe piat, cu att mai mult cu ct numrul persoanelor care apeleaz la mijloacele de transport n comun este foarte mare. Din anul 2005, cnd transportul public din Brlad a fost concesionat, att municipalitatea local, ct mai ales asociatia care a pus mna pe acest serviciu s-au confruntat cu scandaluri care mai de care mai rsuntoare. La adresa Primriei au fost lansate tot felul de acuzatii din partea unor transportatori care nu au reusit s pun si ei mna pe vreun traseu, la un moment-dat, acestia amenintnd chiar c si vor da foc, cu tot cu masini, n fata institutiei. Totodat, despre primarul orasului, Constantin Constantinescu, si despre viceprimarul de la acea vreme, Adrian Solomon, acum deputat, s-a spus c ar fi favorizat Asociatia „Brlad Trans 2004” – cstigtoarea licitatiei – n virtutea unei strnse prietenii dintre primar si patronul celei mai mari firme din asociatie, Vasile Puscasu.

Scriptic, s-au certat

Pe data de 26 ianuarie 2009, contractul „de existent” al asociatiei n cauz a exprirat. Prin urmare, dou luni mai trziu, Consiliul Local Brlad i pune n vedere acesteia s ia act de situatie si s prezinte documentele din care s reias clar c asocierea operatorilor constituiti n „Brlad Trans 2004” a fost prelungit. Pn acum aproape o sptmn, acest act nu a aprut la dosar, motiv pentru care municipalitatea initiaz un proiect de hotrre pentru ncetarea contractului de concesiune a transportului public local. O prevedere din acest proiect atrage n mod special atentia: „Avnd n vedere faptul c reprezentantul Asociat iei „Trans 2004″ Brlad nu a fost n masur s fac dovada prelungirii duratei acesteia, conform prevederilor art. 22, alin. 1, lit. B, din Contractul de concesiune nr. 570/22.09.2005, contractul va nceta de drept, prin denuntarea unilateral”. De aici s-ar putea ntelege c ambele prti au fost interesate s-si ncheie socotelile cu transportul local. Mai trebuie spus c o parte din transportatorii care au contestat licita- tia, acum 4 ani, si-au cstigat definitiv, n instant, dreptul de a fi primiti pe trasee. Pasul urmtor pe care va trebui s l fac Primria Brlad va fi, evident, organizarea unei alte licitatii pentru concesionarea trasportului public local.

Obligatii contractuale

Sedinta n care acest proiect va ajunge pe masa consilierilor va avea loc mine. Tot atunci acestia vor fi ntrebati dac sunt de acord si cu intentia de a forta un pic mna asociatiei, n sensul c se vrea obligarea acesteia, prin hotrre de Consiliu, de a asigura transportul public local pn la organizarea unei licitatii. Voci din interiorul asociatiei sustin ns c acest proiect nici nu ar trebui s ajung acum pe masa consilierilor locali, ci abia n 2010, cnd expir concesiunea. Denuntarea unilateral a contractului pare, asadar, a fi pus sub semnul ndoielii, ntruct asociatia se pare c nu ar fi fost nstiintat despre depunerea dovezii de prelungire a asocierii invocat de Consiliul Local Brlad. Este un subiect la care vom reveni zilele urmtoare. Pe de alt parte, municipalitatea ar putea avea, la rndu-i, parte de anumite surprize, n sensul c rezilierea contractului din motivul invocat ar putea atrage procese din partea societt ilor aflate n asociere. Mai mult, din reziliere s-ar mai putea ntelege c Primria ar vrea s scape de anumite firme, pentru a asigura unora sau altora monopol pe piata transportului public local. O bub mare o are deja n cap Consiliul Local, respectiv obligatia de a plti cheltuieli de judecat substantiale n procesul cstigat de firmele ce nu au fost primite pn acum pe trasee, desi fceau parte din asociatia care a cstigat licitatia de concesionare. Oare vor mai aprea si altele? Ce mai conteaz, att timp ct bugetul local suport!

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.