Serviciul 112 ramne principala distractie a vasluienilor

„Peste 90% dintre apelurile la numrul unic pentru urgente 112 sunt nereale, cele mai grave fiind cele care solicit mijloacele de interventie ale Serviciului Judetean de Ambulant, Pompierilor sau Politiei pentru actiuni imediate inexistente”, a declarat, ieri, ntr-o conferint de pres prilejuit de Ziua Numrului European de Urgent, Cristian Ilie Durlesteanu, seful Serviciului de Telecomunicat ii Speciale Vaslui. Astfel de apeluri sunt numite de ctre salariatii STS „apeluri abuzive”, care se adaug si „apelurile albe” (cnd apelantii sun si nu spun nimic). Printre apelurile abuzive se numr si cele n care apelantii sun doar pentru a-i njura pe angajatii STS. Ieri, spre exemplu, n scurtul timp al vizitei pe care o grup de copii a fcut-o la STS Vaslui, una dintre angajate a primit nu mai putin de trei astfel de apeluri care tin linia ocupat. Cele mai grave tipuri de apeluri rmn, ns, cele n care vasluienii sun si ncearc s dea o alarm fals, trimitnd masinile de interventie pe „piste false”. Mare parte dintre aceste apeluri sunt filtrate, dar n cazul multora dintre acestea, n final se consider c este nevoie de trimiterea mijloacelor de interventie. Legislatia prevede, n cazul apelurilor false, amenzi de la 100 pn la 500 de lei, iar apelurile cu amenintri de tip terorist sunt incriminate penal. n judetul Vaslui, ns, cel putin pn n acest moment, nici mcar o singur persoan nu a fost sanctionat desi, prin mijloacele tehnice pe care le are la dispozitie, STS poate identifica sursa oricrui apel primit, cu o singur except ie: numerele de telefon ale cartelelor prepltite. „Numrul unic pentru apelurile de urgent se apeleaz atunci cnd este necesar interventia agentiilor specializate de interventie, pentru asigurarea asistentei imediate n situatii n care este periclitat viata, integritatea ori sntatea cetteanului, ordinea public, proprietatea public sau privat ori mediul. Numrul 112 este gratuit si poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil n Romnia si ntreaga Uniune European”, se precizeaz ntrun comunicat de pres al STS. „Multe dintre aceste apeluri nereale sunt primite din partea copiilor. Aceasta este motivul pentru care STS desfsoar o Campanie national de educare- informare n rndul elevilor pentru folosirea corect a numrului 112”, a mai spus Cristian Ilie Durlesteanu. n anul 2008 la STS Vaslui sau nregistrat 847.150 de apeluri tratate de operatoarele Centrului de preluare a apelurilor de urgent 112 Vaslui, din care 766.772 (91%) au fost false, si doar 80.378 (9%) reale. Dintre cele reale, 56.728 au fost transferate ctre Ambulant (62%), 28.395 ctre Politie (32%), 2.472 ctre Jandarmi (3%) si 2.265 ctre Pompieri (3%). Cele mai multe cazuri de interventie s-au nregistrat, n cazul Ambulan- tei, n lunile mai, iulie si august (peste 5.000), n luna august (peste 3.000) si lunile iulie, octombrie si decembrie (peste 2.500), n cazul Politiei, n lunile iulie si august, pentru pompieri, si n lunile octombrie, noiembrie si decembrie, pentru jandarmi.

3 COMENTARII

  1. „Bai acesta”, de mai sus, ca sa ma exprim in limbajul tau, de unde stii tu ce salarii au cei de la STS?
    Bietele telefoniste de la Romtelecom nu erau nevoite sa trimita echipaje nicaieri degeaba si in alta parte sa moara cineva.
    Dar e bine ca ne dam si noi cu parerea despre pentru ce sunt bune institutiile. Eu zic sa mai citesti si tu si sa mai inveti despre lumea civilizata despre care nu stii nimic, si apoi sa pretinzi ca faci parte din ea.

  2. Astia de la STS nu-s buni de asa ceva.Palaria este prea mare pentru ei.Mare eroare(ce interese?) sa fie luat acest serviciu de la Romtelecom si dat la astia.
    Bai acestia,stiti voi ce pateau bietele telefoniste la Romtelecom?Dar ele nu s-au plans niciodata la presa,pentru ca erau profesioniste.STS-ul,este mai mult un serviciu secret……????,mama si ce salarii au.De unde sa stie militarizatii ce-i in lumea civilizata?La loc comanda!ALOOOOOOOOOO Salvareaaaaaaa!!!!!!

  3. pentru o mai buna informare a cetatenilor despre apelul de urgenta 112 ar trebui o campanie de publicitate mai sustinuta din partea autoritatilor si din partea presei. in afara de faptul ca la 112 cetatenii reclama orice prostie si cei care primesc apelurile sunt sub orice critica de slab pregatiti profesional nu stiu si nici nu pot sa selecteze apelurile si pentru a iesi basma curata trimit echipaje de politie pentru orice fleac si cu pretentia de a ajunge la locul faptei oriunde ar fi acesta sub 10 minute.,ceea ce uneori este imposibil.

Dă-i un răspuns lui alt vasluian Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.